Jak wystawić atrakcyjną ofertę pracy?

2021-07-09

Znalezienie dobrego pracownika nie jest wbrew pozorom takie proste i jest to duży problem dla większości pracodawców. A w ogóle dlaczego masz znaleźć dobrego szukaj najlepszego! Jest to inwestycja na lata, więc warto poświęcić na to więcej czasu i zaangażowania. O tym jakie korzyści lub z drugiej strony problemy możesz mieć zatrudniając nieodpowiednią osobę w swojej firmie zapewne zdajesz sobie sprawę.

Obecnie Internet jest głównym miejscem gdzie Twój potencjalnie przyszły pracownik rozgląda się za pracą. Jak to bywa, nie tylko na rynku pracy, dobra pożądane i luksusowe sprzedają się same i jest na nie popyt. Identycznie jest z wartościowymi pracownikami, rozchodzą się jak świeże bułeczki i zapewniamy Cię, że na brak propozycji pracy nie narzekają. Dlatego ważne jest aby zainteresowali się pracą właśnie u Ciebie.

Zacznij od podstawy czyli stworzenia atrakcyjnej oferty pracy!

To musi być, nie kombinuj i już
Nie o tym ten artykuł, ale zacznijmy od podstawy. Ogłoszenie powinno zawierać:
-Tytuł (oferowane stanowisko)
-Informacja o firmie
-Opis stanowiska
-Wymagania pracodawcy
-Korzyści dla pracownika
To tak w gwoli przypomnienia. Koniec. Kropka.

Poluj na kliknięcia czyli widoczność na liście ogłoszeń
Jasnym jest, że im więcej osób scrollujących ekran swojego komputera czy smartfona kliknie i zapozna się z Twoją ofertą pracy tym większe szanse na odzew tego wymarzonego pracownika.  
Przygotuj wyróżniające się zdjęcie, które będzie dobrze widoczne na liście ogłoszeń.
Może to być logo Twojej firmy, branżowa grafika nawiązująca do oferowanej pracy, zdjęcie miejsca pracy lub siedziby firmy.
Standardowo dopuszczalną ilością znaków w tytule ogłoszenia przez portale ogłoszeniowe jest 130-150. Tytuł powinien być zwięzły i koniecznie z nazwą zawodu/stanowiska.
Unikaj angielskich nazw zawodów, jakkolwiek profesjonalnie by one nie brzmiały, zamiast cleaner wpisz sprzątaczka, zamiast sales manager - kierownik sprzedaży.
Twoje ogłoszenie jest również indeksowane u wyszukiwarce Google, a Pani Barbara szukająca pracy jako sprzątaczka raczej nie wpisze w nią cleaner lub cleaning lady.
Cytując pewnego mądra faceta o imieniu Mikołaj: My Polacy nie gęsi, swój język mają!

Treść ogłoszenia to nie „Nad Niemnem”
Treść ogłoszenia powinna być przede wszystkim konkretna i dobrze przemyślana. Unikaj ogólnych sformułowań i opisów przyrody.
Nikt klikając w Twoje ogłoszenie nie wchodzi by sobie poczytać, od tego są książki lub nasz blog.
Postaraj się aby treść ogłoszenia była ładnie sformatowana, wyeksponuj najważniejsze informacje, używając różnych formatów czcionki. 
Dla informacji 90% użytkowników odwiedza nasz portal przez telefon

Panie a ile Pan płacisz i dlaczego tak mało?
Przed otwarciem naszego portalu, spytaliśmy dokładnie 974 osoby jakich informacji brakuje im w ogłoszeniach o pracę. Okazało się, że ponad 93% pytanych bez zastanowienia podało informacje o zarobkach. Tak, ludzie chodzą do pracy i sprzedają swój czas by zarabiać pieniądze i są one bardzo ważnym kryterium przy wyborze pracy.
Nie chodzi tu abyś podawał konkretne kwoty, to ustalicie na rozmowie kwalifikacyjnej. Dlatego na naszym portalu jest opcja zaznaczenia widełek wynagrodzenia.
Dzięki temu zarówno kandydat jak i Ty zaoszczędzicie swój czas.

Słowa nie opiszą, co oko zobaczy.
Aby jeszcze bardziej zachęcić pracownika do złożenia u Ciebie aplikacji dodaj do ogłoszenia o pracę dodatkowe zdjęcia, jak wygląda firma, stanowisko pracy czy zaplecze socjalne.
Przegenialnym pomysłem będzie dodanie filmiku, może to być filmik promujący Twoją firmę jeśli taki masz lub specjalnie nagrany dla potrzeb rekrutacji.
Zobacz jak zrobił to McDonald https://www.youtube.com/watch?v=WQJPQxuR7nM
Wykaż się kreatywnością!

Stykniemy się na facebooku
Świat biegnie do przodu, telefon czy mail jest wypierany przez coraz to nowsze aplikacje.
Na rynku pracy są już roczniki 2000 a kontakt przez Facebook Instagram Whatsapp to standard. Nie masz? A powinieneś! My mamy Facebook oprace.pl

Jestem Krysia, szukam Pani do lepienia pierogów
Każda praca, stanowisko czy firma rządzi się swoimi prawami i branżowym wizerunkiem.
Jeżeli rekrutujesz pracownika do korporacji, banku czy urzędu używaj oficjalnego języka. Firmy rodzinne, artystyczne i wiele innych o swobodnej kulturze organizacyjnej mają w tym zakresie dowolność. Język dobierz zgodnie z strategią komunikacji Twojego biznesu ale i pracownika, którego szukasz. 

Atrakcyjna praca na zachodzie, szukamy dziewczyn bardzo młodych
...łatwa robota i duże zarobki! To słowa piosenki Big Cyc "Berlin Zachodni".
Niestety mimo że mamy rok 2021, handel ludźmi i wyzysk to ogromny problem nawet w cywilizowanej Europie. Treść ogłoszenia i informacje o Twojej firmie nie powinny budzić jakichkolwiek wątpliwości.

Niech moc będzie z Wami
Większość ogłoszeń o pracę są po prostu nudne, mało oryginalne i nie widać w nich energii. Chciałbyś pracować w nudnej firmie z nudnymi ludźmi? Niech Twoje ogłoszenie chwyci za serce i będzie napisane w sposób jakbyś pisał konkretnie do osoby czytającej je. Bądź oryginalny, unikaj korporacyjnych szablonowych sformułowań. 

Oczywiście wyżej wymienione wskazówki to tylko pomysły i sugestie, które mamy nadzieję pomogą Ci w znalezieniu idealnego pracownika na lata!
Artykuł kończymy cytując Akio Morita, współzałożyciela koncernu Sony
„Twój biznes i jego przyszłość leżą w rękach ludzi, których zatrudniasz”

Staraj się oprace.pl

Trzymamy kciuki!
ekipa oprace.pl

 

Do góry